.

.

پیش نمایش بازی DRIVER : San Francisco

 

نامی آشنا از نوع درایور همه را می تواند به وجد بیاورد . بعد از مدت بالاخره یوبی سافت از عنوانی جدید پرده برداشت . در جریان نمایشگاه E3 امسال بود که درایور معرفی شد . بی شک شما هم با عناوین قدیمی درایور آشنایی دارید و حداقل یکی از عناوین آن را بازی کرده اید . بگذارید مقدمه را با یک خاطره شروع کنم . خاطراتی که دوباره درایور 2 را زنده میکند . حدود 5 سال پیش بود که بر روی PS1 برای Driver 2 را بازی میکردیم . اون موقع سن زیادی نداشتم . من این بازی را از دوست خودم قرض گرفته بودم . اون موقع بود که رفتن به کلاس زبان را شروع کرده بودم و نام Driver برای من جذاب بود . راننده ! کلمه ای که بیشتر افراد آن را دوست دارند . این بخشی از خاطرات من با سری درایور بوده . اما این بار سازندگان کاری کرده اند که یادها ی گذشته بطور کل فراموش خواهد شد و خاطراتی نو با Driver :San Francisco در ذهن ها باقی خواهد ماند . بدون شک بازی Driver می تواند شاهکاری را رقم بزند . با توجه به اینکه یک پیشنمایش کامل از این بازی در شماره ی سوم مجله ی الکترونیکی استارگیمز منتشر شد در این پیشنمایش قصد بر این کرده ام که بیشتر به نکات ناگفته بپردازم . 

 

یکی از فاکتورهای اصلی هر بازی گرافیک است . گرافیک یکی از بحث های مهم در ساخت هر بازی بحساب می آید که در بازی Driver :San Francisco زیاد به آن رسیدگی شده . البته منظور این نیست که گرافیک بازی بسیار عالی باشد . اما در اندازه ای است که بتوانیم ان را یکی از بهترین ها بدانیم . اگر بخواهیم بیشتر و حرفه ای تر صحبت بکنیم باید گفت که در قسمت مادلینگ بازی از تمام نیروی موتور پایه استفاده شده . طبق گفته ها تمام وسایل نقلیه ی درون بازی لایسنس دارند و تمام آن ها ددر واقعیت نیز وجود دارند . استفاده از طراحان اصلی اتومبیل ها در رفع اشکال مادلینگ کار بسیار دشواری است اما باید سازندگان درایور را تحسین کنیم زیرا این کار دشوار را انجلم دادند . اگر قصد خرید خودرو دارید کمی صبر کنید زیرا در درایور می توانید مجانی ماشین ها را امتحان کنید . خارج از اینها شبیه سازی شهر بسیاری عالیست . استفاده از نماهای واقعی در شبیه سازی سانفرانسیسکو باعث شده تا بازی رنگ و بوی گرافیکی خوبی به خود بگیرد . با توجه به جمع بندی های صورت گرفته از پیشنمایش ها گرافیک بازی نسبتا خوب است . البته تمام اینها بر پایه ی تریلر ها و اسکرین شات هاست .

 

بهتر است کمی در ارتباط با نو آوری ها صحبت کنیم .اگر بخواهیم به این بازی از نگاهی کلی و کنش گرا نگاه کنیم سشاهد نوآوری های پنهان خواهیم بود . برای مثال نوآوری Shift که بسیار از آن تعریف شده یک نوآوری قدیمی است که به شیوه ای دیگر بکارگرفته شده. و یا Drift که یکی از بخش های اساسی هر یک از بازی های ریسینگ است .با توجه به برنامه هایی که تیم سازنده برای انتشار بازی دارند انتظار میرود تا قافل گیری در انتشار بازی رخ دهد . انتشار شایعاتی در ارتباط با مد های بکارگرفته شده در بازی درایور : سانفرانسیسکو فرد گیمر را وادار به این می کند تا بازی را یکی از بزرگترین ها ببیند . به نظر من تنها مشکلی که ما در صنعت گیم و انتشار آن داریم بحث شایعه است . گاهی اوقات این شایعات هستند که بازی ای را به اوج میرسانند و گاهی اوقات آن ها را به زیر میکشانند . با توجه به این که در پیشنمایش منتشر شده از این بازی در شماره ی سوم نشریه الکترونیکی استارگیمز , بررسی کوتاهی بر مد Shift خواهیم داشت . شیفت یک مد جالب است که کمتر در بازی های ریسینگ دیده میشود . شما در این مد قادر به تعویض وسیله ی نقلیه ی خود خواهید بود البته این تغییر بسیار سریع است . انتخاب بخشی از درایور است و با آن بافی خواهد ماند . به نظر میرسد سازندگان برای این مد برنامه های فراتری دارند .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد